GARANTIE EN KLACHTEN

GARANTIE EN CONFORMITEIT

Garantie op Producten is beperkt tot de eventuele fabrieksgarantie die de fabrikant of importeur van de Producten met de Producten heeft meegeleverd, met dien verstande dat een door Fripel, fabrikant of importeur verstrekte garantie niets afdoet aan de dwingende wettelijke rechten en vorderingen die Consumenten in het kader van een consumentenkoop jegens Fripel kunnen doen gelden (conformiteit).

 

In geval van een beroep op eventuele fabrieksgarantie geschiedt afwikkeling daarvan conform de toepasselijke fabrieksgarantievoorwaarden van de fabrikant. De eventuele kosten die de fabrikant in verband met een beroep op de fabrieksgarantie doorberekent, komen voor rekening van de Klant.

 

Een aanspraak van een Consument op non-conformiteit vervalt indien een gebrek van het Product het gevolg is van een na de levering van buiten komende oorzaak of een andere niet aan Fripel of zijn toeleverancier toerekenbare omstandigheid. Daaronder wordt niet-limitatief bedoeld begrepen, gebreken als gevolg van beschadiging van buitenaf, natuurlijke slijtage, onjuiste of onoordeelkundige behandeling, onjuist of onoordeelkundig gebruik, gebruik in strijd met de gebruiksvoorschriften of overige aanwijzingen van Fripel of zijn toeleverancier, het niet vakkundig en regelmatig (doen) onderhouden en het aanbrengen van veranderingen aan de Producten, waaronder begrepen reparaties die niet met voorafgaande Schriftelijke instemming van Fripel zijn uitgevoerd.

KLACHTEN

De Klant op het moment van leveren van de Producten direct te onderzoeken of de aard en de hoeveelheid daarvan aan de Overeenkomst beantwoorden en de verpakking van de Producten ten tijde van de levering ongeopend en onbeschadigd is. Indien de aard en/of hoeveelheid van de Producten naar het oordeel van de Klant niet aan de Overeenkomst beantwoord(t)(en) dan wel de verpakking van de Producten ten tijde van de levering geopend en/of beschadigd is, dient hij daarvan op het moment van leveren onverwijld mededeling te doen aan Fripel en dient hij de inontvangstname van de Producten achterwege te laten, tenzij door of namens de Klant een Schriftelijk voorbehoud bij de inontvangstname is gemaakt. In geval van ten tijde van de levering voor de Klant redelijkerwijs niet-zichtbare gebreken, dient de Klant daarvan binnen zeven dagen nadat hij van het bestaan van het gebrek in kennis is geraakt, althans redelijkerwijs in kennis had kunnen geraken, Schriftelijk mededeling te doen aan Fripel.

 

In afwijking van het bepaalde in het vorige lid, vervalt het recht op het instellen van een vordering of verweer in verband met de stelling dat een consumentenkoop niet aan de Overeenkomst beantwoordt, indien van het gebrek van het Product niet binnen twee maanden na ontdekking daarvan mededeling is gedaan aan Fripel.

 

Indien de Klant niet tijdig of overeenkomstig de vorige leden klaagt, vloeit er voor Fripel uit een dergelijke klacht van de Klant geen enkele verplichting of aansprakelijkheid voort.

 

Ook indien de Klant tijdig klaagt, blijft de verplichting van de Klant tot tijdige betaling aan Fripel bestaan, behoudens voor zover de wet daaraan ten behoeve van de Consument dwingend in de weg staat.

 

Bij het indienen van een klacht dient de Klant een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van het gebrek te geven, zodat Fripel in staat is hierop adequaat te reageren.

HAAL MEER UIT JE
PELLETKACHEL.
SLIM STOKEN MET
NORDPELLETS®!

Nordpellets zakken met logo

HAAL MEER UIT JE
PELLETKACHEL.
SLIM STOKEN MET
NORDPELLETS®!

Nordpellets zakken met logo